03 september 2014

Storulvåns fjällstation

Tiden springer iväg och här är jag nu på Storulvåns fjällstation med bara en vecka kvar! Jag njuter av att vara hemma i Jämtland och jag njuter av att vara omringad av fjäll och snart bär det iväg på nya äventyr som förhoppningsvis blir lika bra :)

Praktiken här på stationen består av många olika sysslor så det är skönt med variation. Till det som är lite mindre kul tillhör städ men å andra sidan får vi också vara med på roliga saker, som förra veckan när vi var med som ledare på en lägerskola. Det var fantastiskt när vi fick upp hela gruppen med barn på Getryggen som är ett berg bredvid stationen på 1382 möh. Men som många vet så tar barn väldigt mycket energi så efter några dagar med lägerskola var det härligt att vara ledig.

Och den ledigheten var nästan höjdpunkten hittills för då gick jag och Gabriel jämtlandstriangeln som är en vandring på 47 km mellan tre fjällstationer. Och vi hade turen att få gå denna vandring med solsken och lätt packning eftersom vi får äta och bo gratis på stationerna som praktikanter. Det var en underbar tur och lärorikt att få se olika typer av stationer.

Som sagt så är nästa vecka vår sista här och den kommer mest bestå i att vara stationsguide vilket är roligt. Och så ska vi ha lite teambuilding med en konferensgrupp, det blir spännande. 

På fredagen bär det iväg hemåt och jag ska till Östersund och vaccinera mig inför Nepalresan som närmar sig mer och mer. Sen åker vi vidare söderut på måndagen och nästa äventyr tar sin början.







Jag hoppas att alla har det bra på sina praktikplatser och jobb ute i världen :)

Kramar från Emma

1 kommentar:

  1. Soool :D jag vill med ha sol. Här i Jukkasjärvi har vädret varit strålande. Men varit ledig nu några dagar så jag åkte till Björkliden och semestrade lite, hade tänkt att gå upp till låktatjåkka men vädret talade emot mig så fick hållamig nedanför istället och drömma mig upp. Jag gör själv min sista vecka här i Jukkasjärvi nästa vecka!

    SvaraRadera