30 september 2014

Golf försäljning och lite semester

Hej gott folk!!

Jag är inte den som gärna sätter mig och skriver i en blogg precis, men ska göra ett försök nu.

Då sätter vi igång med det här. Min praktik är sjukt nice i mina ögon. Tror inte jag kunde fått ett bättre ställe att lära mig om resesälja branchen. Mina arbetsuppgifter nu är allt från att ge kunder offerter, göra fakturor, fixa med hemsidan, ta emot samtal, skicka och ringa till hotell och göra slututskick till kunderna med andra ord så gör man nästintill allt som de anställda gör.
Första vecka satt jag mest och kollade på och testade några småsaker sen efter det har det bara rullat på och man lär sig nya saker efter hand.
Har även fått vara med och jobba under en golftävling där vi från företaget skulle få kontakt med både gamla och nya kunder.
Det var lite kort om praktiken, min önskan är nog att få åka iväg och testa någon av destinationerna vi har på företaget.


Har fått en egen
skylt och skrivbord
Men efter några veckor kände jag att det var dags för lite semester och den styrdes mot Kreta där en speciell tjej fanns.
Vet att hon redan har skrivit om resan här innan men ska ge min syn och bild av Kreta hade jag tänkt. Det blev en väldigt intensiv vecka med många orter och sevärdheter att besöka.
Ska vi börja med Agia Marina nu när det ändå var den första orten jag tillbringade tid i på Kreta. Av de orterna vi besökte var väl den här den som var mest uppbygg runt turismen som, en stor gata där många av restaurangerna, hotellen och butikerna låg på. Men det hade ändå sina ljusglimtar om man begav sig ifrån gatan en liten bit, där hittade man ett par riktigt mysiga restauranger och lite äldre grekiska hus.

Restaurang bort från huvudgatan i Agia Marina
Sedan bar det av på en road trip där vi besökte ett antal orter som Sanna skrev så fick man en helt annan känsla i de andra orterna vi besökte. Det var ändå turistorter men inte alls lika uppbyggda runt just turismen so Agia Marina
. Vi var i två lite större städer som Rethymnon och Chania, det var väldigt mysigt över mina förväntningar.
I Rethymnon spenderade vi en natt och dag i. Vi gick runt lite och drog oss bort från den stora gatan vid stranden, helt plötsligt var vi i gamla stan och gick. Man fick en sådan känsla över att gå runt där och se alla butiker och restauranger som låg i de små gränderna mellan husen. Helt plötsligt hade vi gått så långt att vi kommit fram till ett gammalt fort som låg i andra delen av staden. Detta fort heter Fortezza och byggdes av Venetianerna men detta fort skulle sedan falla i det Osmanska rikets händer som allt annat nästan gjorde.

En liten gata i Rethymnon


Fort Fortezza
Chania är också väldigt mysigt med gamla och trevliga kvarter fast om mycket av staden förstördes i andra världskriget har jag för mig. Sen har de även Starbucks där man kan få tag i Chai latte det är ju ett plus, eller vad säger du Sanna? :) ;) I Chania blev det lite mer shopping av presenter och kläder i de vanliga butikerna som finns där. Passade även på att testa på fiskpedikyr (det där när fiskar gotta i sig lite mat från ens fötter) och det avslutades med fotmassage.

Fiskpedikyr

Vill tacka Sanna för en helt underbar vecka med mycket trevliga utflykter, den road tripen hade du planerat väldigt bra! Synd att din kartläsare inte var på hugget utan drack lite gott och sov istället och inte kunde bestämma vart vi skulle köra.

Två lyckliga turister


Den här bilden får avsluta min bild av Kreta
Ha det så bra ute i världen
alla turister!!

// Martin



1 kommentar: