18 september 2014

Kebnekaise - Jukkasjärvi - Övertun - Småland - Nepal

Från att ha varit en vecka vid Kebnekaise tog jag mig vidare till Jukkasjärvi för min första praktik. I jukkasjärvi som ni säkerligen vet finns ICEHOTEL. Men vad ni kanske inte visste var de även har en avdelning kallat TRAC (Torne River Adventure Center) vilket tidigare var Adventure. Med ny tagna namnet TRAC har de även lagt större fokus på deras sommar aktiviteter. Det var då här jag var under fyra veckor.

Jag har under dessa fyra veckor kört forsränning, höghöjdsbana, båt, guidningar på området samt genomfört ett geocaching projekt. Det är vad jag i huvudsak gjort, tyvärr fanns det ingen bokning på SUP(stand up paddle) på Kalix älven vilket jag gärna hade testat på. På vintern genomför TRAC istället skoter-, skid- och snösko turer. Fem veckor i Lappland gör jag gärna om när som helst på året, helt fantastiskt är det.

Nu är jag däremot hemma på Övertun, hit kom jag i måndags (15/9) och kommer att nu på lördag åka mot Småland för att delvis åka till skolan under två dagar. Men skall även hälsa på lite kompisar i Jönköping. Få se lite av Sverige en sista gång de näst kommande 10-11 veckorna.

För på Onsdag 24/9 då lyfter jag, då kommer det jag längtat efter i 5-6månader. NEPAL!!
Här ska jag leva livet ett tag. 8 veckor forsränning(kajak) och 2 veckor vandring till Everest Base Camp. Jag kommer även under de 8 veckorna jag paddlar fors att sightsa runt i landet och även utföra en del andra aktiviteter och sysslor på Royal Beach Camp där jag kommer bo och praktisera för. Men turen till Everest base camp, har jag verkligen sett fram emot hur länge som helst. Återigen få känna huvudvärk av höghöjd, visst är det härligt :)






Det var egentligen allt för mig!

Tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar