10 september 2013

Kolarbyn och Swarovski


 Nu har jag varit här i kolarbyn i nästan en månad, En sjukt bra praktik och man lär sig hur mycket som helst om hur man bemöter och tar hand om gäster. Varje dag så kommer det besökare som ska bo i hyddorna. Jag går och möter upp dem när dem kommer, visar vart dem ska bo och avslutar med att ge dem en rundvandring av området. Vissa betalar lite extra för att få det "Romantiska äventyret" och då får man fri tillgång till den flytande bastun och man får en korg på sin bädd fylld med godsaker och lite vin till kvällen. Man kan även låna fiskeutrustning eller ta en tur med båten som finns nere vid sjön.


Event med Swarovski

Vi hade ett superstort event tillsammans med Swarovski som gör kristallsmycken och jättedyra kikare. De hade bjudit in ca. 15 st. kända journalister, fågelskådare och tidningsredaktörer från hela världen och även tv-kändisar från Discovery. Dessa personer skulle testa Swarovskis nya kikare som inte har kommit ut på marknaden ännu. Vd:n för företaget tillsammans med hennes familj var också där så man var lite nervös till att börja med. Men allt gick superbra och jag är jätteglad att ha fått träffa alla som var med på detta event. Jag tror att jag har skaffat mig väldigt viktiga kontakter och vänner från den här praktiken.
På schemat hade vi fågelskådning..
Utsökta måltider och bastu..
Vargsafari och älgsafari..
Bushcraft och vandring där man fick veta vad som var ätbart i skogen...
Champagne och tilltugg till kulning som är en typ av gammal sång man använde förr..
Och avslutning på en herrgård med god mat och massa prat om vad man varit med om under veckan!
 

Jag hoppas alla har det bra och snart bär det av till Nepal! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar