09 november 2014

Gran Canaria Airport-team

Hej alla glada!!
Nu har vi varit här på GC i en månad (!!!) tiden flyger verkligen förbi. Lollo valde ju detta som första val och jag blev placerad eftersom jag började jobba mitt i säsongen. Vi önskade och bo ihop och det beviljades. Det är kul och kunna jämföra två olika destinationer/boenden/team/jobb/kollegor. Allt är i princip nytt här. Man känner sig som ett blåbär som det kallas (nybörjare) igen. Vi var hur glada som helst att se varandra, det var svårt och komma in i gänget mitt i säsongen ska jag erkänna. Vissa var naturligtvis mer välkomnande än andra. Folk hade redan hittat sin plats och sina vänner så det var väldigt grupperat. Men det var då och nu blickar jag framåt och startar på nytt från början med alla andra guider.

Första dagen här på jobbet blev inte som väntat. Ingen visste vem som skulle ta hand om oss och inte heller att det var vår första dag på flygplatsen. Vi blev praktiskt taget bara inslängda i arbetet utan att riktigt veta någonting. Vi har flera olika team leaders från olika nationaliteter eftersom vi kör One service här. Det är nytt från företagets sida och ska påbörjas på alla destinationer så småningom. Kommunikationen är ofta dålig mellan ledarna och de verkar inte alltid ha koll på läget. Vissa av kollegorna vi har kan ingen engelska alls och andra kan lite. Vi samarbetar med England, Tyskland, Holland och Belgien. Det är kul då vi får träffa massa olika gäster men det är också svårt då vissa inte alls går att kommunicera med så mycket vi än försöker. Jobbet är ibland väldigt stressigt och ibland segt då vi bara inväntar flyg. Även förseningar förekommer såklart så man vet aldrig riktigt när man slutar.

Vi har 20 minuters promenad till playa del ingles som är den närmsta stranden. Den är stor och packad med folk. Vädret här varierar, det är molnigt till och från men väldigt varmt när solen steker. Det finns flera shoppingmalls här att besöka och shoppa och det har vi naturligtvis gjort ;) Vi har två lediga dagar i veckan så antingen blir det att ligga på playan eller en shoppingtur. GC är rättså slitet får vi erkänna, det har ju varit med länge i branschen och det syns. Mycket är nerstängt och det är smutsigt på gatorna. Särskilt i playa del ingles där vi bor. Men vår lägenhet är iaf splitter ny med diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare och fritt internet vilket vi brukar dygnet runt :D

Min pojkvän var här en vecka på min semester och jag var väldigt glad och se honom efter tre månader ifrån varandra. Min mamma kommer i slutet av november också så det ska bli jättetrevligt och umgås med henne :) Lo åker ju till seba snart så hoppas de får det mysigt i Zanzibar <3

Om man ska jämföra att jobba på hotell som jag gjorde på Mallis med det här så trivdes jag bättre innan. Då hade jag hade det mer varierande med bamseaktiviteter för barnen, minidisco, gympa, välkomstmöten och service. Här blir arbetet rätt enformigt och man kan inte ta några större beslut själv utan allt är förbestämt och man får i princip en lista i handen och jobba efter varje dag.

Vi hörs och ses snart! Ska bli så kul och träffas i julveckan!
Puss och Kram från jozzzzzzzan









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar