23 oktober 2014

Festivaldags!

Det finns så mycket man kan skriva om när det gäller min vistelse här i Nepal. Kulturkrock är bara förnamnet! Trafiken är definitionen av kaos, maten är god men väldigt stark, fattigdomen och smutsen man får se sticker som en flis i ögat.

Men det finns också mycket positivt! Människorna är väldigt vänliga, naturen är så himla fin och att få lära sig nya saker varje dag är något jag uppskattar enormt mycket. Jag tjatar på de nepalesiska killarna dag ut och dag in om nya ord och meningar jag vill lära mig. Det är svårt men kul! Samtidigt hjälper jag några av killarna att lära sig mer engelska, vilket är lite klurigt när man måste förklara på.. ja, engelska. Vissa är även ivriga på att lära sig svenska.

---

Den här veckan firas festivalen Tihar. Den firas under fem dagar med dekorationer, ljus, färg, mat och gemenskap. Ikväll fick vi hjälpa till med dekorationer och be till gudinnan Laxmi. Det var en fantastisk upplevelse och jag ser fram mot vad de två sista dagarna har att erbjuda.
Jag avslutar mitt inlägg med några bilder från kvällen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar