11 oktober 2014

två veckor och mer skall det bli

Två veckor har nu flygit förbi här i Nepal. Nepal har hittills behandlat mig väl får hoppas det håller i sig. Sedan jag kom hit har dagarna varit långa, värmen finns här, men det är främst luftfuktigheten som ställer till det.
En typisk dag här kan se ut på följande vis.

06.45 - REVELJ
07.00 - Morgonmöte/Underhåll camp
08.30 - Frukost
09.00 - 14.00 - Aktivitet (Rafting eller Cannoying)
14.00 - 16.00 - Underhåll camp/Underhåll utrustning
16.00 - Eftermiddagsmöte
16.00 - 19.00 Underhåll camp/egen sysselsättning
19.00 - Middag

En aktivitet för dagen kan självklart också vara kajakträning, just nu befinner jag mig endast i poolen för att förbättra min roll så att den sitter ute i forsen också.

Att spendera sina dagar här är väl egentligen aldrig tråkiga, vi är skönt internationellt gäng som har skapat vår egna tält koloni (Swedish colony) där vår kollega Will är inbjuden, en britt som har bott stora dela av sitt liv i Dubai men jobbat och spenderat sina vuxna år världen över med resor eller jobb.
Till veckan kommer Malin och Peter skall bli mycket trevligt att få se dem igen. Om några veckor skall jag och Peter återigen ge oss ut på vandringsäventyr, men denna gång väntas det att få se världens högsta berg. Vi skall vandra till Everest Base Camp, en vandring på två veckor fram och tillbaka.

Förutom denna vandring skall även jag och Peter utforska Nepal ihop för vårat projekt för denna praktik.

Men nu har det blivit dags för mig igen att jobba så jag får kila iväg. Nästa gång lovar jag att bjuda på lite lockande bilder. Så tills dess, Ha de! Stay frosty!

Killen, OUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar