28 maj 2014

Praktik på hemmaplan!


Malin och Emelie

Klassen drar utomlands och vi stannar hemma! Några måste ju vara här hemma och hålla ställningen! ;)

Emelie ska vara på volontärföretaget Good Travel som har sitt huvudkontor i Stockholm och även göra en av deras projektresor.

Malin J ska hjälpa till på Bromölla buss som är ett bussbolag som arrangerar olika sorters resor och får åka till Island tillsammans med dem.

 

Mina mål och förväntningar på den 3:e terminen är att verkligen få en bra inblick i hur företaget jobbar med förarbete, genomförande och efterarbete på projekten. Hur de gör för att utveckla ett projekt och ta del av deras värderingar. Jag är nyfiken och vill lära mig så mycket som möjligt under denna period, få åka med på mässor och inspirationskvällar och kanske får ta hand om ett eget projekt att peppa andra till att åka, och även få ta hand om de som ringer in och har frågor om saker och ting, att jag då ska kunna besvara dessa frågor med en säkerhet för att jag verkligen har lärt mig hur det fungerar. Resan som jag ska göra, gör jag då också i början av perioden för att lättast möjligt bli mer införstådd i företaget och hur allting fungerar. Samtidigt är det en resa jag gör för mig själv och min personliga utveckling.

/Emelie

Kika gärna in deras hemsida! http://www.goodtravel.se/
 

Mina mål och förväntningar med min praktik är att få lära mig så mycket jag kan om Bromölla buss och hur deras företag fungerar, vara med när de planerar nya resmål och kanske vara med och planera en resa själv, jag vill även lära mig att ta emot kunder och boka in dem på olika resor.  Ett av mina andra mål är att se hur reseledarna jobbar undre en resa och även få hjälpa till undre resan. Jag tror att Bromölla buss är ett bra ställe att göra sin praktik på och ser fram emot den. 

/ Malin J
 
Kika gärna in deras hemsida!  http://www.bromollabuss.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar