27 augusti 2013

"Välkommen till Skövdes turistbyrå du pratar med Johanna!"

Så kan det låta och se ut en vanlig dag när du har vägarna förbi, eller slår en pling hit till oss på Skövde turistbyrå!


I förra veckan gjorde klasströjan sitt stopp på Skövde turistbyrå, där jag just nu gör min praktik. Jag började här redan i juli men då som sommarjobbare. Just nu jobbar jag mycket med att serva kunder som kommer in på byrån och även kunder på telefon. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och ingen dag är den andra lik. Man sköter mailen, gör bokningar på bla. boenden och biljetter,ser till så att allt ute vid disk ser rent och snyggt ut, och att det är påfyllt med broschyrer.

Att jobba på en turistbyrå är ett väldigt lärrorikt jobb. Du lär dig mycket om att serva och hjälpa andra människor, och varje dag lär du dig något nytt!Och vill man lära känna en ny stad är det här jobbet helt perfekt, under dessa veckor har jag lärt mig hur mycket som helst om Skövde och områdena runt omkring.
Och eftersom vi även är ett Ticnet-ombud, har man efter dessa veckor fått upp ögona för hur mycket bra konserter och föreläsningar som helst, som är pågång under hösten och våren i vårat avlånga land.

Så har ni några frågor så är det bara att ni hör av er! (okej, jag vet, jag har redan börjat bli lite jobbskadad) ;) hehe...

Ta hand om er där ute i världen! Och njut av alla äventyr, underbara händelser och fantastiska platser som ni just nu befinner er på! :)

All kärlek!
Från Jojo i Hjo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar