09 augusti 2013

Teneriffa W13/14

Hey, 
Helt otroligt, nu har jag bott och jobbat här på Mallorca i över en månad!! 
Som jag har skrivit förr så jobbar jag som GOL på Mallorca med Fritidsresor, att jobba som GOL innebär att man ska finnas där för gästerna via telefon, Email och sms tjänst. Jobbet har varit tuffare och svårare än vad jag trodde att det skulle vara. Man får dagligen hundratals samtal, sms och emails ifrån gäster som behöver hjälp både när det gäller ön, hotell, boka utflykter/tjänster och så vidare. Man får ta emot en del klagomål och missnöjda gäster som man får hjälpa till så gott det går, som GOL förväntas man att kunna allt. 
Känner personligen att jag har utvecklats enormt och lärt mig otroligt mycket när det gäller företagets policy/regler och hur man ska hantera och sköta olika situationer. Ångrar inte min första säsong här som GOL.  Under tiden jag har jobbat har såklart varit ledig och mest spenderat tiden med att se så mycket utav Palma som jag kan och såklart legat och solat vid stranden!! ;) 
Har även haft besök utav pojkvännen i en vecka, men såklart hade jag halsfluss hela veckan som han besökte mig! not so lucky! 
I veckan fick alla som är anställda inom Fritidsresor ansöka om vart de ville inför vintersäsongen, sjukt spännande process! personligen sökte jag till Thailand, Teneriffa och Lanzarote.
Igår fick jag reda på att jag ska till Teneriffa och vara Blue Star host!
Att bara blue star host innebär att man ge service till gästerna på hotellet hela veckan lång, mycket problem lösning, arbeta på flygplats med att ta emot och ta farväl till gästerna och även ha aktiviteter hela veckan lång på hotellet med barnen, vilket innebär att jag kommer spendera mycket tid med min favorit BAMSE!

så i oktober hittar ni mig på TENERIFFA! 🌴

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar