07 juni 2013

Klättring vid Ågelsjön

Annki pratade redan innan vi slutade skolan om att åka och klättra vid Ågelsjön i Norrköping. -Perfekt! tyckte jag eftersom jag bor i lilla Finspång 2 mil från Norrköping. Som avslutning på en arbetsvecka med med snittet 10 timmar per dag passade jag på att dra med en gammal klasskompis och Finspångare, Alexander som gick Turismlinjen förra året (och även var den som fick in mig på skolan) samt min Johan som lyckats pricka in en bra helg för besök. 

Så under de perfekta väderförhållandena rullade vi dit. Väl där var det så fint som jag bara hört. Bred stig där vi kunde stå och säkra, precis vid sjön. Annki och Alexander hängde upp topprep och sedan var det bara att bege sig uppåt. Nice!
 
Jag gav mig på tre olika leder. Jag kom hela vägen upp till ankaret på en av dem. De andra var lite för knepiga. Får klättra mer och återkomma på dem;)

Jag blev märkt med vita handen. Typ som orcherna i Sagan om ringen... 

Här kom jag inte speciellt högt. En sexa har jag för mig att det var. Jag klättrar och Johan säkrar. Och ja, det var så varmt att man kunde klättra i sportbh :)

Annki hälsar :)

Cool kille Alexander.

Perfekt väder, underbart sällskap, riktigt schysst klättring, vackert ställe. Vilken dag!! :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar