16 juni 2013

Fritidsresor Blue Academy Shortcut ✈

Hej! Wow, mitt första inlägg här på turismlinjens blogg! 

Har haft fullt upp sedan jag slutade inför sommaren på Grimslöv folkhögskola (vilket var den 31/5)
så 16 dagar sedan! En spännande upplevelse som jag har fått vara med på med två av mina klasskamrater är att jag var med på Fritidsresor Blue Academy Shortcut på deras huvudkontor i Stockholm!
& Blue Academy är en kurs som Fritidsresor anordnar för att utbilda sin utlandspersonal och alla som avslutar kursen med godkänt resultat garanteras en tillsvidareanställning i utlandet! Häftigt va?

Den här kursen var jag på den 10/6-12/6 som vi fick möjligheten att ta var en "shortcut" eftersom kursen på Grimslöv har redan lärt oss mycket om servicebranschen så vi kunde ta en snabbare kurs hos Fritidsresor.

Kursen hos Fritidsresor var 3 dagar med mycket information!
Vi på kursen var runt 17 st och alla var så sjukt härliga och brinner verkligen för service.

Jag antecknade non-stop, allting vi fick höra och lära oss var så sjukt intressant och inspirerande.
Första dagen fick vi höra om företaget, hur det är i utlandet och vilka jobb positioner man kan få & om Blue Spirit. Dag 2 var väldigt intressant då vi fick höra om företagets olika koncept, försäljning och SMASH vilket innebär att kunna lösa problem snabbt!
Sista dagen, jag har nog aldrig varit så nervös och skakig i hela mitt liv.
Vi fick höra om säkerhet inom företaget och arbetsvillkor men det ända jag kunde tänka på var vart ska jag bli skickad? för sista dagen var domedagen för vi alla skulle få reda på vilken destination man har fått och vad man skulle jobba inom/som. Längsta dagen i mitt liv!

Tillslut var det dags och jag fick reda på att jag ska jobba som Guide Online/Guide på Palma de Mallorca!
& mina två klasskamrater, Arvid Käll ska vara Service Guide på Fig Tree Bay Cypern och Emmilia Persson ska till Mallorca och vara Sport & Service Guide på Blue Star.

Emmilia Persson, Arvid Käll & Candice Morley (Jag)

Vi hörs snart igen, kanske innan jag lämnar Sverige mot Mallorca! 
/ Candice Morley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar