22 augusti 2014

När det inte alltid blir som man tänkt sig..

Bland alla roligheter på turismlinjen så händer det ju att det ibland uppstår tråkiga saker. Som att ens praktikplats helt plötsligt inte längre funkar. Det hände mig. Ett par veckor innan tredje terminens start fick jag det beskedet och paniken började småbubbla.

"Vad tusan ska jag göra nu??"

Nästan halva praktikperioden försvann. Men det var bara att gilla läget och börja söka nya platser. Många svar jag fick var som man kunde vänta sig: det är för sent. Jag började trösta mig med att jag nog kunde ta igen dagarna i Januari. Sedan plingade det i telefonen och jag såg den positiva meningen: "Vi kan med glädje erbjuda dig en praktikplats."

På Måndag börjar jag i receptionen på Elite Hotel Savoy i Malmö. Där ska jag vara fram till det är dags att åka till Nepal i Oktober. Så den här veckan spenderas med att springa i olika butiker och leta efter kläder, eftersom de har en väldigt strikt dresscode som måste följas.

Tänk hur allt kan lösa sig ändå, bara man inte ger upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar