22 augusti 2014

Greetings from Thailand!!


Det är har gått fyra veckor sedan jag anlände till Thailand för att vara guide för Fritidsresor.
De första veckorna var det mest inskolning och utflykter för min del och att sakta men säkert lära känna mitt team.
Eftersom det är lågsäsong i Thailand har jag hamnat i ett av de minsta teamen man kan tänka sig, vi är endast fyra stycken på hela destinationen, Destination Manager inräknat.
Att vi är så få har gjort så att jag lätt kommit in i gemenskapen, vi äter gemensam middag på restaurang nästan varje kväll (till väldigt förmånliga priser).
En nackdel med att vi är så få är att de flesta lediga dagarna spenderas ensam men då gör jag lite vad jag känner för, som att utforska området, thai boxas, hot yoga eller ta en rejäl omgång thai massage.
Jag har fått en förståelse till varför man vanligtvis inte sänder förstasäsongare som jag till Thailand, det är långt hemifrån, en ovan livsstil och tidsskillnaden gör inte saken bättre om man vill hålla kontakt hemåt.
För att trivas bättre i detta främmande land så har jag börjat släppa ner garden för att "Be more Thai" som Thailändarna uttrycker det.
Det är ett bra råd så länge jag inte följer det vad gäller maten...
you know why...

Tack å hej, Have a nice day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar