28 juli 2014

Klappat och klart!


Efter många om och men, så är nu Volontärresan bokad och klar!
Jag visste ju att jag skulle göra en resa, men det stod först mellan Nepal och Mocambique iom att jag gärna ville hälsa på gänget i Nepal, men så fick det bli min första plan ändå!
Det är mycket som ska förberedas inför resan och det har varit en intensiv sommar med många bollar i luften samtidigt. Visum ska fixas, flyget är bokat iaf och sen är det ju vaccination och intyg inför dykningen. Jag kommer att vara borta i 3 hela veckor (1-22september) med tubdykning och snorkling vilket kommer bli grymt kul!
Det jag är mest orolig över är alla byten jag ska göra med flygen, stoppen är Wien, Addis Abeba och Johannesburg med en övernattning där innan jag kommer till Inhambanes flygplats i Mocambique.JAG HAR ALDRIG FLUGIT UTANFÖR EUROPA SJÄLV!! haha, men det ska nog gå bra, JB-travel kommer att hålla koll så att jag checkar in på alla flyg så jag kommer iaf inte stå där HELT själv. Peuw!

Men innan dess har jag 4 dagar kvar med jobb på lunchrestaurangen, sedan är jag på Fjällnora äventyrsbana och hjälper till på deras aktiviteter med höghöjdsbana, femkamp och andra aktiviteter som lite större grupper bokar! Sen är det ju Kebnekaise om 2 veckor och har börjat på att ut och gå med packning. Igår kändes det som att jag hade duschat efter att jag varit ute, denna värme gör det ju aningen jobbigare! Tänker på er som kommer att befinna er på Kilimanjaro och ni som är utomlands med Fritte!  
TAGGAD TILL TUSEN!!! :D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar